Saturday, July 28, 2012

CERITA BOLASEPAK MALAYSIA...




Buku Cerita Bolasepak Malaysia oleh Jemaah Penggila Bolasepak Malaysia sesuai untuk dicerna oleh peminat-peminat bolasepak Malaysia. Setiap pasukan menpunyai cerita dan saat-saat kegemilangan tersendiri dan anda akan sentiasa memakai jersi negeri dengan bangganya walaupun melawan kelab EPL yang anda minati. Jangan sesekali diharapkan kepada FAM untuk mengeluarkan bacaan sebegini. Menaruh harap pada FAM ibarat menghiris jantung sendiri.
Buku ini saya perolehi semasa Pesta Buku Alternatif Kuala Lumpur pada Jun 2012 yang lepas di Central Market.
Sedikit sinopsis,
Melaka - Juara Liga 1983
"Bila disebut tentang bolasepak negeri Hang Tuah, atau Hang Jebat kalau lebih sukakan beliau, kita semua akan sepakat mengatakan Melaka tidak pernah menang apa-apa. Tidak Piala Fa, tidak juga kejuaraan liga dan jauh sekali Piala Malaysia pastinya. Dalam pada semua pasukan negeri lain di Malaysia sekurang-kurangnya pernah menjulang salah satu dari kejuaraan utama bolasepak Malaysia, Melaka boleh dikatakan hampir tidak memenangi apa-apa".

Kelantan - Piala Malaysia 2010
"Bolasepak kadang-kalanya kejam. Bolasepak mungkin juga mampu mencetuskan kejutan. Sebut saja nama Kelantan, pasti ada yang berasa skeptikal. Benci, meluat dan menyampah bukan sahaja kepada penyokongnya tetapi pasukan bolasepak itu sendiri".
Selebihnya bacalah buku ni sendiri.............
Nak dapatkan buku ni pergi ke FB Abang Dubook.
 m@tmin 
Jln. Klang Lama
28.7.12
 

No comments:

Post a Comment