Wednesday, July 17, 2013

Ulang Tahun Ke-7

Semalam 17.7.2013 menandakan genaplah 7 tahun saya menyertai bidang kerjaya sekarang ini. Tempoh yang masih terlalu muda dan masih ada 26 tahun lagi perlu diharungi. Dalam tempoh yang muda ini banyak pengalaman pahit atau  manis yang membentuk diri pada hari ini.  Pengalaman bekerja dalam keadaan stress, kadang-kadang rasa tidak dihargai, rasa tidak dihormati, kepuasan berjaya menyelesaikan tugasan, saat-saat sedih bertukar jabatan, hilang arah apabila berhadapan dengan benda baru, gelagat Boss yang memeningkan, semangat setiakawan rakan sekerja dan karenah anak buah yang memerlukan kesabaran. Sebenarnya banyak lagi pengalaman yang ingin dicoretkan dan saya anggap pengalaman inilah yang akan memberikan kekuatan kepada saya untuk menempuh hari-hari mendatang.

Semalam juga saya sempat menatap foto-foto lama semasa kursus Diploma Pegurusan Awam (DPA).  Malahan ramai juga rakan-rakan yang berkongsi foto di FB sempena ulang tahun ke-7 ini. Sesuatu yang manis untuk mengimbas memori persahabatan bersama rakan-rakan Batch 1/2006. Memori bersama 3++ orang rakan seangkatan pastinya yang tidak dapat saya lupakan. Sekurang-kurangnya ketika ingatan saya masih sempurna. hehe

-Selamat Ulang Tahun Batch 1/2006 & Dahsyatians-
 

"If your actions inspire others to dream more, learn more, do more and become more, you are a leade". —John Quincy Adams

m@tmin
Putrajaya
18.7.2013

No comments:

Post a Comment