Tuesday, March 26, 2013

Hari-Hari Yang Kusut....

Beberapa hari ini kebelakangan ini,  terlalu banyak komitmen yang perlu digalas dan dikendong. Masa yang ada dirasakan terlalu singkat seolah-olah 24 jam sehari tidak mencukupi. Aneh apabila dirasakan hari-hari yang sedang dilalui ini hanya semata-mata untuk kerja sehinggakan banyak lagi perkara dalam hidup telah diketepikan. Apakah ini kesan daripada kegagalan dalam menguruskan masa?

Jika benar ianya adalah kegagalan dalam menguruskan masa, saya rasa sudah sampai waktunya untuk membuat sedikit perubahan. Perubahan yang mungkin boleh memberikan saya lebih masa untuk mengurus komitmen dan  mencuri masa melayan perkara-perkara yang disukai. Suka atau tidak, ianya telah menjadi sebahagian dari babak-babak kehidupan yang sedang dan akan ditempuhi di atas pentas pinjaman ini.

Untuk itu, telah saya gantungkan doa bagi menempuh hari-hari yang mendatang. Semoga perjalanan ini akan dipermudahkanNYA.... amin....


m@tmin
26.3.2013
Jln. Klang Lama

2 comments:

  1. Selamat datang ke dunia 48... where no one will shield you when mistakes are made... and your "anak buah" will be praised when a good job is done... Ahaha.

    ReplyDelete
  2. hehehehe..... belasah jer....

    ReplyDelete