Tuesday, February 2, 2010

Ish..ish..ish..ishhhhhh (Gelengkan Kepala)


Ish...Ish...Ishhhhh................                                              


1. Nampaknya Si Kitul, Raja Mendeliar, Nina Chatu dan Utimutraraja di zaman kejatuhan Kota Melaka  muncul kembali , tapi kini versi moden. Sudah ada yang cuba belot dan membuka pintu kota untuk musuh. Jika tidak macamana enjin jet boleh dijual?? Pasir kita juga telah diseludup ke negara jiran (masa aku ROTU dulu negara ni dipanggil Lanunland)?? ish...ish..ishhhhhh

2. Kecewa dengan artis kita... lebih sudu dari kuah....terlalu kebaratan...mat saleh pun tak macam tu.

Terlalu mudah kata2 ini dilafazkan....

"Saya belum bersedia untuk bertudung"

"Mengapa perlu saya bertudung sedangkan itu bukan saya"

"Saya selesa berpakaian seksi, lagipun keluarga saya menyokong saya"

ish..ish..ish....ishhhhhh

3. Seorang IBU mampu menjaga dan membesarkan 9 orang anak tetapi 9 orang anak belum tentu mampu menjaga IBUnya. Hakikat sebuah kehidupan....... ish..ish.... (menyingkap kisah yang berlaku 2, 3 minggu yang lepas....) Si Bapa yang menjadi mangsa........

4.Semakin ramai dikalangan kita yang hilang jati diri..... terpengaruh budaya luar, baik pakaian mahupun tingkah laku....Punk.. skinhead...rambut pacak... mak aku cakap golongan ini macam anok oghe tohok (dialek kelantan).... bila diterjemahkan dalam bahasa melayu rasmi macam anak yang mak ayah buang.... ish...ish...ishhhh

5. Ramai remaja perempuan kita bertudung tapi berbaju ketat, bertudung tapi skirt singkat, bertudung tapi seluar ketat dan berbaju tapi nampak pusat.

Ish..ish...ish...ishhhhhhh

YANG BAIK DIJADIKAN TELADAN , YANG BURUK DIJADIKAN SEMPADAN....


Jumpa lagi......


No comments:

Post a Comment