Thursday, January 24, 2013

THE RED WARRIORS BERMASALAH????








We Are The 12th Warriors....



Berdasarkan prestasi semasa KELANTAN (TRW), saya tertanya-tanya adakah KELANTAN (TRW) sedang dalam MASALAH? Tan Sri Anuar Musa mengatakan TRW sedang mengalami Sindrom Selepas Kemenangan. Apa yang saya lihat KELANTAN (TRW) memang sedang menghadapi MASALAH. Masalah ketiadaan penyerang yang yang baik seperti 2 bekas penyerang sebelum ini, Masalah penyudah yang tumpul, Masalah perancangan yang terjejas akibat kehilangan pemain dan mungkin juga hilang tumpuan kerana beberapa isu luaran yang melanda.

Lantas saya teringat akan sebuah komik Slamdunk yang sering saya baca dan kini menjadi koleksi simpanan peribadi. Dalam satu episod (234 : Shohoku In trouble), telah dipaparkan Pasukan Bola Keranjang Shohoku sedang menghadapi pelbagai masalah ketika bertemu Pasukan Sannoh.

Namun akhirnya Pasukan Shohoku telah berjaya menumpaskan Pasukan Sannoh dan saya yakin masih terlalu awal untuk KELANTAN (TRW) berputus asa. Baru beberapa perlawanan yang telah diharungi dan perjalanan masih lagi jauh. Saya yakin masalah yang wujud mampu ditangani oleh KELANTAN (TRW). Ayuh The Red Warriors.... " Sempitkan Padang Lawanmu". GKG


m@tmin
23.1.2013

No comments:

Post a Comment